Journal article
Reflex Sympathetic Dystrophy Associated with Antiepileptic Drugs
Epilepsia (Copenhagen), v 35(2), pp 394-399
Mar 1994
PMID: 8156963
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Abstract
Reflex sympathetic dystrophy syndrome (RSDS) complicating antiepileptic drug (AED) therapy is not well acknowledged in the neurologic literature. We report 4 patients with reflex sympathetic dystrophy that occurred while they were receiving AEds. All patients had shoulder and hand involvement, which in 2 was bilateral, and 1 had ipsilateral foot involvement. Two patients did not respond to a change in AEDs, but all improved with a course of prednisone. One patient with phenobarbital (PB)‐associated RSDS relapsed on inadvertent rechallenge with secobarbital. A review of the literature showed that several other fibrosing disorders are associated with AED administration, including Du‐puytren's contractures, frozen shoulder, plantar and hand nodules, and Peyronie's disease. RSD associated with AEDs is important to recognize because it may result in permanent disability if treatment is delayed.
RESUMEN
El síndrome de distrofia simpática refleja (RSDS) como complicación de medicaciones antiepilépticas (AED) no está bien definido en la literatura neurológica. Se describen cuatro pacientes con RSDS que ocurrió durante un tratamiento con ADS. Todos los pacientes mostraron afectación del hombro y de la mano que fue bilateral en dos casos y uno tenia también una participación homolateral de un pie. Dos pacientes no mejoraron a1 cambiar la AED pero sí durante un tratamiento con prednisona. Un paciente con RSDS asociado a fenobarbital presentó nuevos sintomas tras un tratamiento inadvertido con secobarbital. La revisión de la literatura revela que varios otros trastornos con fibrosis se asocian a la administración de AED incluyendo las contracturas de Dupuytren. El RSDS asociado a AEDs debe ser reconocido porque puede conducir a una discapacidad permanente si el tratamiento se prolonga.
ZUSAMMENFASSUNG
Die reflektorische sympathische Dystrohpie (RSDS) findst als Komplikation antiepileptischer Therapie in der neurologischen Literatur nur ungenügend Beachtet. Wir beschreiben 4 Patienten mit RSDS während der Antiepileptikaeinnahme. Alle Patienten hatten Störungen im Schulter‐Armbereich, davon in zwei Fällen bilateral und bei einem Fall am ipsi‐lateralen FUβ. Auf eine Änderung der antiepileptischen Therapie sprachen zwei Patienten nicht an‐jedoch besserten sich alle unter vorübergehender Prednison‐Gabe. Ein Patient mit Phenobarbital assozüertem RSDS bekam einen Rückfall nach irrtümlicher Einnahme von Secobarbital. Die Lieteraturübersicht zeigt, daβ andere fibrosierende Erkrankungen ebenfalls mit einer AED‐Dauertherapie einhergehen wie z.B. Dupuytren‐Kontraktur, Schulter‐steife, Plantare und Handknötchen und die Peyronie's Erkrankung. Die Kenntnis der reflektorischen sympathischen Dystrophie bei Antiepileptikagabe ist wichtig, weil bei verzögerter Therapie eine dauerhafte Behinderung bleiben kann.
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Details
- Title
- Reflex Sympathetic Dystrophy Associated with Antiepileptic Drugs
- Creators
- Gerald F. Falasca - Rutgers, The State University of New JerseyTravis M. Toly - Rutgers, The State University of New JerseyAntonio J. Reginato - Rutgers, The State University of New JerseyPaul L. Schraeder - Rutgers, The State University of New JerseyCarolyn R. O'Connor
- Publication Details
- Epilepsia (Copenhagen), v 35(2), pp 394-399
- Publisher
- Blackwell Publishing Ltd
- Number of pages
- 6
- Resource Type
- Journal article
- Language
- English
- Academic Unit
- Rheumatology; [Retired Faculty]
- Web of Science ID
- WOS:A1994NH70100023
- Scopus ID
- 2-s2.0-0028354075
- Other Identifier
- 991021955782904721
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- Web of Science research areas
- Clinical Neurology